Skip to content
A Teton Adventure by Mike Lucas

A Teton Adventure av Mike Lucas

Jackson Hole, Wyoming, det förlovade landet för Ryan, Jason och jag.  Under de senaste åren har vi pratat och skämtat om att ta en vecka och bege oss till nordväst för att uppleva skidåkningen, vyerna, nya människor och den allmänna känslan i denna undangömda lilla skidstad.

Wyoming - keepitfvn

Avresemorgonen möttes vi alla ljust och tidigt hemma hos Jason, långt innan solen ens var vaken, packade bilen och gav oss iväg på åtta och en halv timmes bilresa. Som vanligt tog vi med oss ​​allt från kameraprylar och skid- och snowboardprylar, till snacks och gitarr. Du kanske undrar, hur var körningen? Full av gammal countrymusik i Waylon Jennings-generationen, så enkelt är det. Vi var bara tre vandrande män som cruisade längs den öppna vägen.

Jackson Hole - keepitfvn

Åtta och en halv timme senare rullade vi in ​​till stan som om vi ägde stället.  Jason hade varit i Jackson några gånger och kände till alla de bästa platserna att stanna på, en var den klassiska KeepItFvn-favoriten, Moe's Original BBQ!  All körning lämnade våra magar tomma och redo för riktig mat, inte bara snacks.  Det var bara en skyldighet till som vi var tvungna att ta hand om innan vi släpptes loss för att utforska.  Mountain Modern Motel precis i början av stan var vänlig nog att vara värd för oss på villkoret att spela in en kort och fånig promo-video som visar upp motellet i all sin glans.  Som sagt, vi slog ut det här snabbare än två skakningar av en lammsvans och lagom till solnedgången över Grand Teton.

Mountain Modern Motel - Jackson, Wyoming

Att för första gången titta på denna vackra bergskedja är sötare än någon nybakad kaka du någonsin har doppat i mjölk en snörik vinterdag.  Grand Teton står högt och stolt över dalbottnen och ser till att alla vet vem som är områdets verkliga chef. Jason var överväldigad över att dela en sådan sida med Ryan och jag eftersom det var vår första gång där.  Denna solnedgångsfotografering var den riktiga starten på vårt äventyr.

Jackson, Wyoming vintern 2021

För att prata om och dela varje ögonblick av denna resa med dig skulle det vara nödvändigt att skriva en roman, så låt oss hålla det till de övergripande toppögonblicken och minnena av veckan.  Först och för de flesta kändes den här veckan som två veckor.  Varje dag vaknade vi före solen och var uppe till minst två på morgonen, så varje dag kändes som två.  I slutändan hade vi inga förväntningar på vad vi skulle göra eller vill göra, och bara en dags snö i prognosen gjorde det lätt att inte falla i att åka resort varje dag, vilket gav tid att kryssa staden eller vandra några svängar Teton Pass.

En av de bästa dagarna under resan var säkerligen den första hela dagen som besättningen hade i Jackson.  Vi hade spanat in några svängar på Blacktail Butte dagen innan, så vi bestämde oss för att börja resan med en lång och kall vandring uppför ett berg för att ta bilder och göra några svängar.  När vi gjorde oss redo för att börja vandra uppför åsen välkomnades vi av två älgar på fältet vid foten av berget.  Så majestätiska och vilda som dessa två var att titta på och fotografera, ville vi inte korsa vägar med dem, så vi sparkade den på högvarv och tog upp det första ansiktet för att komma över älgfamiljen.  Ursprungligen skulle vi bara vandra de första kanske 300 vertikala foten att åka, men när vi fortsatte upp, bestämde vi oss för att toppa Blacktail Butte i slutet av dagen och ta en lång körning ner till bilen.  Eftersom vi är de tre killarna vi är stannade vi till på alla möjliga platser för några roliga bilder med utsikt över Tetons och njöt verkligen av vandringen med allt den hade att erbjuda.  Så småningom kom vi till toppen, fräscha andfådda och benen höll oss knappt uppe, men vi klarade oss.  Detta var första gången Jason och Ryan red i backcountry, öppet fält av mjuk snö väntade på deras nedstigning som en tom duk av snö för att deras linjer skulle måla ansiktet.

Jackson, Wyoming 2021 - keepitfvn

Nära botten hade vi återigen sprungit på älgungen som vi möttes av i början av vår vandring. Det fanns inget bättre sätt att avsluta dagen. Utmattade och utmattade från vår loop tog vi oss ur utrustningen, skrattade och pratade om hur otrolig den första dagen hade varit. Ryan sa att det var det fulaste han någonsin gjort. Det här var vad vår resa handlade om.

Innan vi dök in i ännu en lång och fysisk dag tog vi nästa dag för att slappna av och bara kryssa de små butikerna i stan, och hålla ett öga öppet efter några små minnen att ta med hem från resan.  Jason var vår reseguide och pekade ut alla de bästa restaurangerna som vi så småningom stannade till.  En av de första vi checkade ut den kvällen var Silver Dollar bar, där vi träffade en av vännerna som vi sedan umgicks med varje kväll resten av resan.  Mars, en lokal som arbetade på The Rose bar, hade bjudit in oss att följa med honom dit efter middagen.  Varje kväll från och med då hängde vi på The Rose och tog ett par drinkar, skämtade och bara hade en fantastisk tid att träffa alla hans vänner på vägen.  Jag tror att att bli vän med Mars var en bra höjdpunkt från hela veckan som gjorde att vi kunde känna oss så nära att vara lokalbefolkning som möjligt.  Det behöver inte sägas att varje natt var oöverträffad och förde med sig en annan händelse från den förra.

Hand Fire Pizza - Jackson, Wyoming - keepitfvn

En av de nattliga händelserna som förblev ganska konsekvent var tjuvjakt på den lilla ishallen i centrum av staden.  Gator tomma, inte en själ runt omkring, vi goofade runt på isen bara för att vara ett gäng idioter som hade en fantastiskt gammal tid, återigen som om vi ägde stället.

Om jag bara pratar om de mest minnesvärda ögonblicken av resan, finns det ingen anledning att inte inkludera dagen då vi alla fick åka skidor och åka Jackson Hole resort.  Planerade att det skulle hända den enda dagen som området skulle få snö, vi upplevde en av säsongens bästa snödagar tillsammans.  Låg sikt och kraftiga vindar var ingen match för vår avsikt att ha så roligt som möjligt på en sådan fantastisk skidort.  Dagen var full av mjuka, branta svängar, mycket skratt och skratt, och snabbt och löst röjande.

Tyvärr hade orten stängt tidigt på grund av kraftiga vindar.  När vi kom tillbaka till bilen fortsatte vinden att skrämma vår besättning, när vi öppnade takboxen för att stoppa in skidor och brädor där uppe, vinden slet isär den övre halvan av vår box och lämnade ett värdelöst plastföremål på taket av bilen.  Utan ord att få förutom kondoleanser för förlusten av lagring, var vårt enda alternativ att hitta en soptunna på resorten vi kunde använda för att slänga lådan.  Som tur var hittade vi en kille från basmusikbutiken som var förstående och visade oss var vi kunde hitta deras soptunna.  På gott och gott KeepItFvn-sätt gjorde vi det bästa av situationen och hade roligt med att slå sönder den i bitar, dokumentera processen på Instagram-berättelser och göra narr av situationen.  Jag tror att denna handling hade hjälpt till att filtrera bort de frustrationer som hade varit närvarande när vinden försökte få oss.  Vilken dag full av skratt, fina minnen och kaos.

Teton Pass - januari 2021 - keepitfvn

Teton Pass - keepitfvn - 2021

Veckans sista dag var återigen en dröm som gick i uppfyllelse för vårt team.  Vi vaknade, stannade kl  järnaffären, köpte en spade och salt och begav sig mot en pin-plats som vår vän Laura skickade till oss för en hoppplats på Teton Pass.  En kall utrustning upp och kort vandring tog oss till där vi fortsatte för att studera snöpacken och hittade en plats att bygga ett hopp in i orörd snö.  Dagen började närma sig sitt slut, så vi hade ett ganska kort fönster för att bygga ett hopp och slå det några gånger, men bara några hopp gjorde hela processen värt det.  Inget slår att vara i bergen, lyssna på musik, gräva i snö och göra allt med två av mina bästa vänner.

Teton Pass - 2021 - keepitfvn

Att ha en kamera överallt där vi gick och försöka dokumentera varje ögonblick har fortfarande ingen möjlighet att förklara den exakta känslan och upplevelsen som veckan innehöll för oss.  Dessa få minnen är bara en bråkdel av vad vi alla hade upplevt under veckan.  Sådana här resor med vänner är det som får oss alla att gå igenom livet.  Alltid pratar om och försöker planera nästa resa som vi kan dela dessa minnen med våra vänner.  Jag tror att det är säkert att säga att vi tre för alltid kommer att minnas den här veckan i Jackson, Wyoming.  Förhoppningsvis inspirerar våra berättelser och upplevelser andra att gå ut och besöka en ny plats, eller ta vänner till deras favoritplats och ha så roligt som möjligt på vägen.

Mike Lucas - Jackson, Wyoming - keepitfvn 2021

- Mike Lucas

Speciellt tack till:

Mountain Modern Motel, The Wort, JuneShine och pojkarna för de oändliga leenden och skratten.

Older Post
Newer Post

3 comments

• YESS MIKE!

Jason Lorenz
  • This trip seems like a dream!